Obserwatorzy

piątek, 28 czerwca 2013

25/13 Piątek... Koniec roku szkolnego i ... wakacje :)

No właśnie dziś zakończenie roku szkolnego ogólnopolska radość dla dzieci i młodzieży... a dla mnie rozpoczynają się najdłuższe wakacje w życiu :)))
Od września przechodzę (na chyba zasłużoną) emeryturę... po 35 latach pracy w zawodzie nauczyciela. Całe moje życie spędziłam w szkole, najpierw jako uczennica, potem jako nauczyciel, ale odkąd pamiętam już w przedszkolu chciałam być nauczycielką i moje dziecięce marzenia się spełniły :)
Najlepiej będę wspominać jednak moje ostatnie 20 lat w zawodzie, które poświęciłam pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie...wierzcie mi lub nie ... był to wspaniały czas...pełen radości, wzruszeń i ogromnej satysfakcji z tego co mogłam moim uczniom dać od siebie, ale i one w tym czasie wiele mnie nauczyły i za to zawsze będę im wdzięczna :)
Jeszcze tak do końca nie wiem co będę robić na emeryturze... na pewno będę miała więcej czasu na moje hobby :)
Na koniec taka refleksja... to jak wygląda dzisiaj w Polsce szkoła zależy w przeważającej mierze od nauczycieli jacy w niej pracują... Zawód nauczyciela powinien być dla niego pasją i może to zabrzmi jak truizm, ale to nauczyciel jest dla dzieci, a nie jak niektórym się wydaje ... odwrotnie.
Miało być dzisiaj bez zdjęć, ale ponieważ moja koleżanka z forum Ania ma dzisiaj urodziny zrobiłam dla niej w imieniu naszego forum karteczkę...pergaminową, ale nieco inną niż ogólne standardy w pergaminie obowiązujące... to ze względu na moje chore ręce. Mimo to Ani się podobała... przynajmniej tak mi napisała... Dziękuję Aniu :)

Pozdrawiam cieplutko mimo deszczowej pogody i życzę miłego weekendu, a kto ma to i wakacji :)

20 komentarzy:

  1. Kochana Ewuniu! Serdecznie gratuluję Ci tego zasłużonego przejścia na emeryturkę. Masz za sobą wiele cudownych lat pracy przeżytych z pasją i oddaniem. To prawdziwe szczęście móc robić w życiu to co się kocha. Teraz przed Tobą nowy rozdział życia. Życzę Ci dużo zdrowia i nieustającej weny twórczej abyś mogła się dalej realizować w tym co lubisz robić i robisz to tak pięknie. Ta karteczka jest prześliczna i niezwykła.
    Ps: chyba trochę Ci zazdroszczę tej wolności.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję imienniczko za ten miły komentarz :) Dzięki mojemu hobby emerytura mnie nie przeraża byle tylko zdrowie mi na nie pozwoliło to będzie OK. Tak już życie się układa, że prawie każdy wcześniej czy później będzie mógł korzystać z tej "wolności"... czego i tobie Ewuniu życzę, bo mając taki cudny ogród i pasje wiedziała będziesz co zrobić z czasem :)))

      Usuń
  2. zacznę od końca....karteczka śliczna :)

    a co do emerytury z pewnością będziesz tęsknić , ale mając swoje hobby będziesz mogła więcej czasu poświęcić robótkom :)
    jak tak czytam to czuję , że byłaś tym nauczycielem nie tylko z marzeń , ale i z powołania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu ... zapewne na początek trudno będzie przywyknąć...w moim przypadku obydwie te rzeczy szły całe życie w parze :) tak myślę :)

      Usuń
  3. Kartka śliczna i co tam, że nietypowa :) Ja też się wyłamywałam z obowiązujących w perga standardów :D
    A emerytura może być fajna - teraz dopiero będziesz miała czas na hobby różniste :)
    Cieszę się, że maszyna działa, choć wściekła jestem, że mnie tak wystawiono. Niemniej jednak, jak już dostanę to żelastwo, to Ci podeślę i będziesz miała na wszelki wypadek :) Bo to jest chyba najczęściej psująca się część. I najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu bardzo dziękuję... a żelastwem się nie przejmuj liczą się chęci, fakt ...te przekładki bywają nieprzewidywalne i jak taka będzie to chętnie ją przygarnę :)

      Usuń
  4. Oh wow this looks heavenly!!Love the white creation looks so dainty.
    http://ajourneyintoquilling.blogspot.com
    CHris

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for your opinion ... Thank you for visiting.

      Usuń
  5. Jest śliczna, różami jestem zauroczona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i ciesze się, że ci się podoba... kursik na moim blogu... zapraszam :)

      Usuń
  6. bogata ta karteczka-śliczniutka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Eluniu... niestety bez ząbków i ażurków...bolą mnie palce i już nie robię tego tak dokładnie jak powinnam, więc w tak ważnych pracach postanowiłam ich nie robić... a pergamin jest tak wdzięcznym tworzywem że wykorzystałam go inaczej :)

      Usuń
  7. Przede wszystkim życzę Ci bardzo pięknego twórczego czasu na emeryturze:) Zasłużonego odpoczynku i dużo zdrowia,żeby móc jeszcze wiele zdziałać:) Cudownie jest czytać,ze ludzi z pasją w tym zawodzie jest trochę:) Ta praca także była moim marzeniem od przedszkola i też ją bardzo lubię i bardzo mnie cieszy jak spotykam inne osoby dla których jest to ważne, które się w tym realizują i czerpią satysfakcję:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie:)
    A karteczka sliczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę, jak spotykam w tym zawodzie ludzi z pasją... jest nadzieja że dla polskiej szkoły jeszcze nie wszystko stracone :) Dziękuję za odwiedziny miły komentarz :)

      Usuń
  8. Piękna kartka, śliczne te pergaminowe elementy, sprawiają, że kartka jest delikatna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje bardzo :) Pozdrawiam wakacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszelki rozwój polega między innymi właśnie na łamaniu standardów :) Praca jest oryginalna, delikatna, po prostu śliczna. Że nie ma ząbków ... cóż ważny jest ogólny odbiór, a i nie wszyscy wiedzą, że w pracach pergaminowych ząbki zdobią brzegi ;)
    Zazdroszczę emerytury, myślę, że nie będziesz się nudzić. Życzę zdrówka i dużo radości z w końcu wolnego czasu. Jest tyle ciekawych spraw, którym można się oddać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu bardzo dziękuje za tak miłą opinie :) Zwłaszcza, że uważam cię za specjalistkę w dziedzinie pergaminu :) Bardzo lubię pergamin jako tworzywo dlatego szukam dla niego takiego zastosowania bym i ja mogła sobie z nim poradzić ;) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  11. Śliczna!!! Delikatna i elegancka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) i dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony ślad po odwiedzinach na moim blogu i zapraszam ponownie :).