Obserwatorzy

piątek, 21 grudnia 2012

Piątkowy wieczór... dziś coś dla dzieci i nie tylko... ażurek

Wszyscy już w pełni przygotowań do świąt... ja też, ale przypomniałam sobie, że miałam wam pokazać fajne zajęcie dla dzieci na czas gdy my zajęci jesteśmy przygotowaniami...
Należy przygotować kilka rolek tekturowych po papierze toaletowym albo ręcznikach jednorazowych... nasza rola lub nieco starszych dzieci polegać będzie na pocięciu tych rolek na około 1cm paski
następnie trzeba przygotować kilka klamerek do bielizny, klej  najlepiej wikol, albo popularny ostatnio magik...
najpierw powstałe "łezki" sklejamy po 2 i przytrzymujemy klamerką do bielizny... niech schnie przez kilka minut ...
Tak posklejane pary, łączymy za pomocą kleju i robimy z nich kwiaty lub liście...


Tak przygotowane elementy malujemy na dowolnie wybrany kolor... farba dowolna, akrylowa, tempera, plakatówka lub zwykła akwarela, albo flamastry... ja użyłam czerwonej farby akrylowej.
Po wyschnięciu farby znowu przy pomocy kleju łączymy ze sobą dowolnie wybrane elementy w wymyślony wzór ...


 i tak zaczyna powstawać przestrzenny witraż...
kompozycja może mieć dowolny kształt, wielkość i kolor... co tylko podpowie nam wyobraźnia... a potem gotowym dziełem możemy ozdobić okno, ścianę czy co tylko chcemy... teraz w okresie świąt możemy przepleść przez nasz ażurek kolorowe światełka i już będziemy mieć fajną dekorację na powitanie Nowego Roku... to naprawdę nic nie kosztuje a efekt jest zaskakująco fajny....
To nasze dzieło wygląda tak, ale że rolek po papierze jeszcze mam kilka pewnie z czasem się rozrośnie, albo powstanie nowe...
Z życzeniami jeszcze wpadnę, a teraz życzę miłej zabawy na czas przed i po Świąteczny :)



5 komentarzy:

  1. bardzo fajny pomysł na świąteczną dekorację:)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne-dlaczego nie chcesz odebrać swojej niespodzianki??????????????czekam http://rekodzieloeluni.blogspot.com/2012/12/prezenty.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna dekoracja. Życzę Ci Ewciu zdrowych i szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku. Przyjmij także serdeczne życzenia imieninowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. super ta dekoracja- zmałam ten sposób ale w takiej kompozycji jeszcze nie widzialam!
    jest świetna!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawiony ślad po odwiedzinach na moim blogu i zapraszam ponownie :).